اصول فقه

مطالبی پیرامون علم اصول فقه در حقوق و حوزه

اصول فقه

مطالبی پیرامون علم اصول فقه در حقوق و حوزه

هوالحق و له الحمد

سید حسن خمینی

پایگاه اینترنتی اصول فقه این بار برای شما کاربران عزیز مقاله ای تحت عنوان «تفاوت مطلق و عام از دیدگاه آخوند خراسانی و امام خمینی» تالیف آیت الله سید حسن خمینی (زید عزه) را آماده دانلود کرده است. شبهه عبائیه نام شبهه ای معروف در مباحث اصول فقه است که نخستین بار توسط مرحوم آیت الله سید اسماعیل صدر مطرح گردیده و بعدها توسط اکثر اصولیون شیعه مورد بحث و محل اشکال و جواب واقع شده است. سید اسماعیل بن سید محمد موسوی عاملی اصفهانی از فقهای بزرگ شیعه و از شاگردان مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی است. پدر وی از قریه شدغیث جبل عامل بوده که ابتدا به عراق و سپس به اصفهان مهاجرت می نماید. سید اسماعیل در کودکی پدر خویش را از دست داده و تحت اشراف برادرش محمد علی و شوهر خواهرش مرجوم شیخ محمدتقی اصفهانی، صاحب هدایه المسترشدین به تحصیل پرداخت. وی سپس عازم نجف شد و در درس میرزای شیرازی مشغول به تحصیل گردید. سید اسماعیل همراه با میرزا به سامرا رفته و مدتی بعد از مرگ میرزا و در سال 1314 به کربلا مراجعت می نماید. وی در سال 1338 ق. در کاظمین وفات یافته است.
مصنف در این مقال برآن است تا با طرح پیش زمینه ها و اصل شبهه عبائیه، به آنچه در این باب از امام خمینی  (ره) در دسترس قرار دارد، اشاره کند.

.:: جهت دانلود مقاله اینجا کلیک نمایید ::.

نظرات (۱)

سلام به منم سر بزن
www.narefigh.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی